tag:blogger.com,1999:blog-33696706059177917072024-03-13T05:41:30.394-07:00Maricando nel cabásSindicalismu y educaciónBerto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.comBlogger30125tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-69467603536076327992012-12-14T01:55:00.001-08:002012-12-14T02:01:48.419-08:00
24 Alt+Ctrl+o<!--[if !supportFootnotes]-->[1]<!--[endif]--> y una conclusión nel
documentu:
'La sociedá asturiana ante la llingua: compromisu y futuru
'http://www.asturies.com/noticies/asturiescom-ufre-l’artículu-d’álvarez-menéndez-y-ramón-y-vital-d’andrés-sobre’l-futuru-del-
Rempuesta al artículu de
Ramón y Vital d’Andrés y Alfredo Álvarez
El presente y el futuru de la Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-55603400486092455222010-06-13T13:07:00.000-07:002010-06-13T13:18:39.502-07:00 Paga la pena escribir en clase? Taller d'escritura (1) • Contestualización de la programación d’un taller d’escritura.• El taller: delles idees1. Toa intervención nel aula ta, queramos o non, contestualizada de mano: contestualicemos nós adréi:I. Contestualización de la asignatura• Marcu académicuNun podemos facer una programación de llingua, de cualaquier llingua, ensin Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-70495912380635209022010-03-20T11:18:00.000-07:002010-03-21T05:05:18.271-07:00Ente'l Proyeutu Llingüísticu de Centru y les cuatro paredes del aula: un cuentu, la realidá y un deséu.(1)Esta intervención tien dos puntos: unu refierse, más que seya un acercamientu, a lo que podría suponer nun centru un Proyectu Llingüísticu de Centru acordies colos tiempos que cuerren, y l’otru refierse a la realidá d’un profesor de llingua, da igual cuála, cuando ta dientro clase y lleva Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-85998909738050571792010-02-25T08:52:00.000-08:002010-02-25T09:00:19.660-08:00Reformar pa que nada nun camude. (1)Vamos asistir a una nueva reforma del Estatutu d’Autonomía y vamos asistir una vuelta más a una representación en dos o tres actos na que, al final, los temes referíos a la Oficialidá de la Llingua Asturiana nun camudarán un res.
Llevamos careciendo un Estatutu que, dende’l so aniciu, nunca nun fue consensuáu cola sociedá, fechu a espaldes d’ella, reformáu (polBerto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-40417163770337820892010-02-24T07:28:00.000-08:002010-03-20T11:34:07.301-07:00EL CURRICULÍN Y EL CURRICULÓN(reflexones al filu d’una primer llectura) (1)Previa la so llectura, convién visitar el curriculón de Lengua Castellana y literatura pa decatase de per ónde se mueven los “espertos” de la Conseyería que redauten esti curriculín. (Por ciertu, sr. “Conseyeru-preocupáu-pola-llingua-asturiana”: ¿por qué’l curriculín de llingua asturiana se llama d’una manera y el de Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-55109765987656613002010-02-22T04:28:00.000-08:002010-02-22T04:36:18.717-08:00La escritura nes aules: narrativa (1)Bonos díes a toos y toes,Nesti intre de les xornaes, llega esi momentu nel qu’hai que sacar lo meyor d’ún pa que vos evalúen afayadízamente. Poro, vais dividivos n’equipos de cuatro, ensin movevos del sitiu, y desarrollar nun foliu, mínimo per una cara, el siguiente tema: “La nueche de san Xuan en rellación cola mitoloxía y les flores de xabugu”. (...)La formaBerto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-75243412966331136562010-02-22T04:18:00.000-08:002010-02-22T04:26:41.561-08:00La última oportunidá digna pal Asturianu na enseñanza. (1)
A eses altures de la película de terror na que se convirtió la presencia del asturianu na enseñanza –y más dende los últimos acontecimientos (lléase reaiciones furibundes y espúrees de dalgunos interinos ante la sentecia que declara contraries a derechu les plantiyes funcionales, por más que-y pese a dalgún inspectorucu que nun se sabe enBerto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-73346254141053250632010-02-22T04:10:00.000-08:002010-02-22T04:17:35.561-08:00Últimu actu de supervivencia (1)Cuentu tradicional (con entamu, nuedu y desenllaz):Entamu.Ye esti, pela parte de nueso, l’últimu intentu d’ufiertar una salida digna pa la llingua asturiana na educación. Ye l’últimu intentu de plantegar un acomodu nesti sistema neolliberal que carecemos y del que somos –y lo que ye peor: vamos ser- incapaces de salir: namái hai que char una güeyada alredol nuestruBerto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-23158557676069927662010-02-22T03:57:00.000-08:002010-02-22T04:09:59.998-08:00Otru alcuerdu más pa gobernar ensin que nada cambie. (1)Vamos facer una semeya al índiz del acuerdu políticu ente’l PSOE y IU-BA-Los Verdes. Nella, vamos copiar y pegar lo que nel alcuerdu se fale en materia llingüística o de política llingüística. El resultáu ye ésti, nin más nin menos:Acuerdo político FSA-PSOE e IU-BA-VerdesDECLARACIÓN POLÍTICAACCIÓN DE GOBIERNO1. Empleo, desarrollo económico yBerto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-55166971887199247452010-02-22T03:49:00.000-08:002010-02-22T03:56:53.114-08:00 Él (1)
Ta saliendo nos medios, como él quier, l’anuncia de qu’él va proponer que l’Asturianu nun seya “minor” nin “mayor”, non, él va proponer el desanicie total de l’Asturianu na Universidá. Diz él, amás, que la cosa ye que nun hai demanda social, que d’ónde se saca qu’hai demanda, que sólo son grupúsculos minoritarios, que…bono, diz munches coses él. Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-37405549494781749152010-02-22T03:43:00.000-08:002010-02-22T03:48:56.565-08:00¡ENTÁ NOS QUEDARÁ LA PALLABRA! (1)Vamos asistir a una nueva reforma del Estatutu d’Autonomía y vamos asistir una vuelta más a una representación en dos o tres actos na que, al final, los temes referíos a la Oficialidá de la Llingua Asturiana nun camudarán un res.
Llevamos careciendo un Estatutu que, dende’l so aniciu, nunca nun fue consensuáu cola sociedá, fechu a espaldes d’ella, reformáu (pol Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-89418332739868549422010-02-22T03:36:00.000-08:002010-02-22T03:43:18.949-08:00¡VIVA, LLEGA’L BILLINGÜISMU!. BROCHAZOS PA UNA REFLEXÓN ESCALENA (1)1. Tamos nel sieglu ventiún y esta batalla perdióse nel venti. Esto ye una reflexón ubicua.2. Tolos profesores d’Asturianu pensamos que cuantes más llingües deprenda una persona meyor amueblada va tener la cabeza y más van facilita-y la rellación col “otru”, ente otres munches coses. Esta ye una reflexón oblicua.3. La Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-19034893423859566352010-02-22T03:27:00.000-08:002010-02-22T03:34:27.510-08:00Na última reforma l’Estatutu: ¡oficialidá! (con perdón).(1)
Delles veces ye desesperante acertar nes cábales qu’ún fai en viendo cómo se desendolquen les coses. Tamos refiriéndonos al artículu apaecíu nesti Boletín hai, xustamente, un añu . Nél dábemos anuncia d’unes nubes muncho prietes pal Asturianu na enseñanza. Y finábemos con una serie midíes que camentábemos imprescindibles pa que la Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-92020753524246759682010-02-22T03:17:00.000-08:002010-02-22T03:27:17.670-08:00Ente toos tais matándola y llueu diréis... (1)...que morrió ella sola (o que nun había consensu o que naide nun la falaba o que detrás d’ella taben los nacionalismos o que fuistis los que más ficistis por ella o que nun yera productiva o que nun yera importante o que yeren restos del español hablado en los lindos valles asturianos o qu’ónde díbemos a parar con esta torre de babel/bable -¿dalguiénBerto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-63821556102455494472010-02-22T03:12:00.000-08:002010-02-22T03:17:21.243-08:00Enseñanza de y en Llingua Asturiana. Reflexones pal debate. (1)Fálase abondo, nestos díes, d’una idea de vieyo que toos naguamos por vela realizada dalgún día. Trátase de la enseñanza de la Llingua Asturiana pero tamién en Llingua Asturiana de delles materies del curriculum (p.ex. matemátiques, conocimientu del mediu, música…). Ye lo qu’anguaño se conoz como enseñanza billingüe, pero que cuando Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-44597689085726983512010-02-22T03:04:00.000-08:002010-02-22T03:12:35.219-08:00El día 18 d’avientu de 2006, el Conseyu Asesor de la Oficina de la Llingua de Xixón presentaba la so dimisión irrevocable nun aconceyamientu estraordinariu entamáu na biblioteca del Centru Cultura Antiguu Institutu (CCAI) de Xixón. El día 26, en rueda prensa, dábalo a conocer a la sociedá xixonesa y a los partíos políticos del ayuntamientu pente medies d’un comunicáu que pue vese na páxina del Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-78878600155964916492010-02-22T03:00:00.000-08:002010-02-22T03:03:45.688-08:00LA ESPRESIÓN ESCRITA NES CLASES DE LLINGUA Y LLITERATURA (II) (1)Continuamos nestes llinies col tema de la didáutica de la escritura en clase. Teníemos dicho yá, o diéremos a entender, qu’hai profesores que quieren francer delles inercies nel so trabayu diariu; qu’esta estaya ye la más difícil de trabayar pa neños y profesores; que ye una estaya perimportante pal futuru de los escolinos/es; Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-80033526633805724822010-02-21T12:27:00.000-08:002010-02-21T12:31:50.453-08:00Espublízase’l llibru de Llingua y Lliteratura Asturiana de 4u ESO (1)A pesar de los pesares (más p’abaxo esplicarémonos), pa esti cursu 2005-2006, salió a la cai’l llibru de 4u de la ESO de Llingua y Lliteratura Asturiana: Torrecerréu. Ésti ta estructuráu, como’l de 3u, n’ocho unidaes caúna de les cuales ta dividía nos siguientes apartaos:1. Llingua Oral. Apuesta innovadora del equipu d’autores, Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-63041068973183899022010-02-21T12:22:00.000-08:002010-02-21T12:26:05.842-08:00Encuesta sociollingüística del Conceyu de Xixón. (1)En Xineru d’esti añu, presentóse nel Centru Municipal d’El Llano de Xixón el llibru L’Asturianu en Xixón. Primer encuesta sociollingüística municipal del que son autores y coordinadores los profesores Llera Ramo y San Martín Antuña xunto col Equipu Eskobarómetro de la Universidá del País Vascu. Nel actu taben presentes el Direutor de la Oficina Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-29093678201328111492010-02-21T12:18:00.000-08:002012-09-25T01:43:37.783-07:00
¿Quién va escribir la hestoria esta vez? (1)
Corría l’añu 1975 cuando se cellebró en Xixón la primer manifestación pola Oficialidá de la Llingua Asturiana –la llingua propia d’Asturies. Satamente hai 30 años. Dan cuenta d’ello dalgunes semeyes que puen atopase nes hemeroteques de la ciudá, si dalguién hai interesáu que tenga la paciencia de buscar, sobre too na revista Asturies Semanal. Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-54305737085686693822010-02-21T12:13:00.000-08:002010-02-21T12:18:21.554-08:00¿Quousque tandem, PSOE-IU/BA y PP, abutere patientia nostra? (1)Llevamos yá, paez metira, un añu de funcionamientu de la Oficina Municipal de la Llingua de la Casa Conceyu de Xixón y paez aconseyable facer un analís de lo fecho y lo non fecho fasta agora.
Ente les actuaciones llograes, a fuerza de negociaciones, entrevistes, xuntes con della xente, etc... tán les que vienen darréu, toes elles Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-79729387860394422112010-02-21T12:06:00.000-08:002010-02-21T12:13:17.480-08:00Llambrión: Un llibru de testu de Llingua Asturiana y Lliteratura pa 3º de la ESO. (1)Ta acabante salir el llibru de testu de Llingua Asturiana y Lliteratura pa 3º de la ESO Llambrión. El llibru naz como consecuencia d’un concursu entamáu pola Conseyería pa dotar al profesoráu de la ESO de llibros de testu. Nel mentáu concursu, el xuráu que decidió alxudicar los llibros (nesti sacábense los de 1º Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-6867995093138534682010-02-21T12:02:00.000-08:002010-02-21T12:06:26.621-08:00LA OFICINA DE LA LLINGUA DE LA CASA CONCEYU DE XIXÓN. Tapeciendo la realidá. (1)
Non, nun ye que la Oficina de la Llingua de Xixón (O.Ll.) tea tapecida. Pero..., tán nello.
Dende la so creación yá hebio pilancos que saltar: dende’l propiu nome (reparái qu’ésta nun ye una Oficina de Normalización Llingüística como toles Oficines de la Comunidá, porque hebio una persona, con nome y apellíos, Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-71654144077080019462010-02-21T11:54:00.000-08:002010-02-21T12:01:46.731-08:00La espresión escrita nes clases de Llingua y Lliteratura Asturiana.Delles notes pa la reflesión. (1)1. Consideraciones previes y xenerales.- Vamos partir de la premisa que vien darréu: la espresión escrita na clase de Llingua (de cualisquier llingua) ye la hermana probe si la comparamos col tratamientu de la Espresión y Comprensión Oral, de la Llectura, la Gramática, la Ortografía, etc... Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3369670605917791707.post-30091984116444304312010-02-21T11:35:00.000-08:002010-02-21T11:54:28.691-08:00Venti años nun son ná (1)( como dicía’l cantar )¡¡Llevamos venti años enseñando Llingua Asturiana n’Asturies!! Y nun hai ná que cellebrar.Nestos venti años ¿cuántes lleis se ficieron pa regular la enseñanza en xeneral? ¿cuántes pa desrregulala?¿cuántes pa modificar les lleis que nun-y valíen/conveníen al gobiernu de turnu?¿cuántos ministros y conseyeros d’educación subieron a la poltrona?... buf,Berto Cobreroshttp://www.blogger.com/profile/13877480128293040205noreply@blogger.com0