22.2.10

Otru alcuerdu más pa gobernar ensin que nada cambie. (1)



Vamos facer una semeya al índiz del acuerdu políticu ente’l PSOE y IU-BA-Los Verdes. Nella, vamos copiar y pegar lo que nel alcuerdu se fale en materia llingüística o de política llingüística. El resultáu ye ésti, nin más nin menos:

Acuerdo político FSA-PSOE e IU-BA-Verdes


DECLARACIÓN POLÍTICA

ACCIÓN DE GOBIERNO

1. Empleo, desarrollo económico y sostenibilidad
EMPLEO
INDUSTRIA
ECONOMÍA y POLÍTICA FISCAL
TURISMO
MEDIO RURAL
PLANIFICACIÓN TERRITORIAL
Urbanismo
Espacios Naturales
Movilidad
SOSTENIBILIDAD
Gestión de Residuos
Gestión de Agua



2. Protección social: servicios públicos y
cohesión social

VIVIENDA
POLÍTICA SOCIAL
SANIDAD
EDUCACIÓN

NO UNIVERSITARIA

• Se garantizará la enseñanza del asturiano en todos los niveles y grados, respetando la voluntariedad de su aprendizaje. La elección del asturiano como asignatura del currículo en ningún caso podrá ser motivo de discriminación de los alumnos. Se realizará un estudio jurídico para evaluar la posibilidad legal de la creación de la especialidad de profesor de lengua asturiana. Si fuera posible se solicitará al Ministerio de Educación la creación de esta especialidad.


UNIVERSITARIA........?

ADMINISTRACIONES PÚBLICAS
JUVENTUD
IGUALDAD
CULTURA

- Apuesta y compromiso con el Patrimonio Cultural asturiano. Aprobación del Reglamento de la Ley de Patrimonio Cultural y Plan de Patrimonio Cultural de Asturias. Se creará un organismo encargado de la planificación, gestión, investigación, conservación y difusión del Patrimonio Cultural.


- Cultura Tradicional

• Se intensificará sustancialmente el apoyo a las manifestaciones de la cultura tradicional de Asturias en los aspectos musicales, literarios, etnográficos y folclóricos y deportivos

• Se aprobará un Plan Estratégico Cultural para Asturias y se creará el Consejo de la Cultura Asturiana como órgano de participación y
Asesoramiento.


- Proyectos Culturales


Potenciación del Pueblu d’Asturies como referente etnográfico.
DEPORTE
POLÍTICA LINGÜÍSTICA

- Garantizar los derechos de todas las personas que se expresen y utilicen el asturiano o el gallego-asturiano

- Se promoverá el uso y la presencia de la lengua y cultura asturianas en los medios de comunicación, asegurando su implantación efectiva en la programación de RTP A, favoreciendo la formación lingüística de su personal.

- Mantener un marco de financiación adecuado con la Academia de la Llingua y asegurar una sede digna.

- Creación de la Dirección General de Política Lingüística, con la
correspondiente dotación de medios personales y materiales. Dependiente de esta Dirección General se encontrará la Oficina de Política Lingüística y el órgano de Traducción.

- Apoyo a la Red de Normalización lingüística de los Concejos para su extensión y consolidación.

- Se desarrollará un Plan de Renovación Progresiva de la señalización vial en las carreteras dependientes de la Comunidad Autónoma para adaptar sus topónimos a los oficialmente aprobados. Igualmente, se impulsará el establecimiento de un convenio con la Administración del Estado para la progresiva adaptación en la señalización de sus vías a la toponimia oficial.

- Elaborar un nuevo manual de identidad gráfica del Principado de Asturias e incluir en él logotipos bilingües para su aplicación por los diversos organismos del Principado, así como efectuar la progresiva rotulación en lengua asturiana de dependencias oficiales.

- Se completará el trabajo de oficialización de topónimos.



COOPERACIÓN AL DESARROLLO
ENTE PÚBLICO DE COMUNICACIÓN

- Apostamos por una programación que responda al interés general y al servicio público. garantizando la pluralidad y la imparcialidad, así como comprometido con la realidad social, cultural y lingüística.

------------------------- ---------------- -------------------------



Lo primero que vemos ye que’l puntu más importante, el puntu 1, ye “Empleo, desarrollo económico y sostenibilidad”. Ye dicir, como agora, cola disculpa de la crisis y los presupuestos, el PSOE necesita alcuerdos que-y permitan desendolcar les sos polítiques económiques, tendentes a favorecer a la banca y al empresariáu, llancen un guiñu a la izquierda, representada por IU-BA-Los verdes, qu’acepta lo que seya con tal de tener sitiu acutáu na “parte social del gobiernu”.


Y yá pal puntu 2, acuten la “Protección social: servicios públicos y cohesión social”. Ehí ye onde vamos metenos nós. Otros entrarán nel puntu 1.

Na educación non universitaria lo único que se diz sobre la Llingua Asturiana ye:

“• Se garantizará la enseñanza del asturiano en todos los niveles y grados, respetando la voluntariedad de su aprendizaje. La elección del asturiano como asignatura del currículo en ningún caso podrá ser motivo de discriminación de los alumnos. Se realizará un estudio jurídico para evaluar la posibilidad legal de la creación de la especialidad de profesor de lengua asturiana. Si fuera posible se solicitará al Ministerio de Educación la creación de esta especialidad.”
Lo primero que nos vien a la cabeza ye: ¿Cómo van garantizar la enseñanza del asturianu en tolos niveles y graos, respetando la so voluntariedá? ¿Cola Llei d’Usu? Pero si na llexislatura anterior fízose un Plan de Normalización onde s’alcordaba resucitar la Llei d’Usu y nunca nun se resucitó... Pero si la Llei d’Usu, que ye papel moyao, ta aprobada dende’l 98 polos partidos que tán na Xunta Xeneral agora mesmo y enxamás foi llevada a la práutica...Pero si ye que la Llingua Asturiana nun ye oficial porque nun yera llingua, porque había munches variantes arrequexaes nos “lindos valles y montañas”, porque nun se falaba, porque nun había consensu, porque la oficialidá ye igual a obligatoriedá... (¿qué será lo prósimo, que ye perxudicial pa la salú?).

Llueu dicen, repitiendo frases vacíes dende cuantayá, que la elleición del asturianu nun va ser motivu de discriminación pa los alumnos. ¿Cómo que non? ¿Qué piensen que somos tochos o qué? Vamos ver, IU-BA- Los Verdes, si vos enteráis: si una persona escueye Llingua Asturiana en Secundaria, yá ta discrimináu pol fechu d’escoyela porque nun pue escoyer una segunda llingua estranxera como los sos compañeros. Pue dicise más alto pero non más claro. ¿Cómo vos lo hai que dicir?. Más entá, si una sola persona escueye relixón católica en Secundaria va poder estudiala, pero si una sola persona escueye Llingua Asturiana en Secundaria nun va poder estudiala. Eso yo llámolo discriminación ¿y vós cómo lo llamáis?

Llueu quieren entretener a los guah.es con un carambelu: “Se realizará un estudio jurídico para evaluar la posibilidad legal de la creación de la especialidad de profesor de lengua asturiana. Si fuera posible se solicitará al Ministerio de Educación la creación de esta especialidad.” Vamos ver, ho, ¿suénavos dalgo lo de poner el carru delantre los gües? Volvemos a dicilo mui claro yá que non mui alto: Nada nun pue camudar la situación d’anguañu mentantu la Llingua Asturiana nun seya oficial. Madrid va mandavos a ver la ballena y llueu diréis que qué malonos son los de Madrid que nos tienen rabies pero nós ficimos tolo que pudimos nun vamos quemanos a lo bonzo, como avezáis dicir. El casu ye que pa entós yá pasaríen los años de llexislatura pero... qué bien se ta na poltrona, eso sí, una poltrona d’izquierdes, eh...

Quiciás nun lo creáis, porque ye surreal, kafkiano y torticero, pero referente a la Llingua Asturiana subsector educación, nel pautu de gobiernu, ¡nun hai un res más! ¿Nun lo creéis? Nun ye pa estrañar, pero echái una güeyada al pautu...

Diréis, bono pero na educación universitaria, qu’agora ta nel candelabru sí habrá coses... Pues non, nun hai un res. Pa IU-BA- Los Verdes la Llingua Asturiana nun tien por qué esistir na Universidá. Echái una güeyada al pautu... ¿Y esto por qué, diréis? Home, salta a la vista: como nun ye oficial y too paez indicar qu’una vez más –tamién porque nun ye oficial- esa propuesta antiacadémica escontra l’Asturianu que sal del Dptu. de Llingua Española va triunfar... ¿pa qué van ellos a metese nesos eguedeyos universitarios?...

¿Pa esto se fizo un pautu de gobiernu?

Muncho más p’abaxo, nel pautu, apaez la estaya de cultura. ¿Qué hai en cultura que cinque al Asturianu? copio y apego:

“• Se intensificará sustancialmente el apoyo a las manifestaciones de la cultura tradicional de Asturias en los aspectos musicales, literarios, etnográficos y folclóricos y deportivos”

¿Qué quedrán dicir con esti párrafu? ¿Cómo va intesificase sustancialmente l’apoyu? Igual ye que van dar unes cuantes subvenciones más pa conciertos, pa llibros, pa museos, pa panderetes y pa bolos. Güeyu, nun nos confundamos: soi acérrimu defensor de les subvenciones. ¿Nun les hai pa la cultura en xeneral en castellanu (millones pa: la selmana negra, pal festival del llibru iberoamericanu, pal rocío, ...)? ¡Pues pa nós tamién!

¿Pero pa eso necesítase un pautu de gobiernu?


“• Se aprobará un Plan Estratégico Cultural para Asturias y se creará el Consejo de la Cultura Asturiana como órgano de participación y Asesoramiento.”

Otru órganu más, otra institución más, otros puestinos más,...Nun sé, pero paezme que la xente cansa, tamos tan avezaos a ver la creación de conseyos asesores, órganos de participación, planes estratéxicos...que yá suena too igual y ún desconecta. Amás, eso de plan estratéxicu cultural p’Asturies suena a “Laboral” y entós ún vuelve a desconectar...

¿Pa esto se fai un pautu?


“- Proyectos Culturales

Potenciación del Pueblu d’Asturies como referente etnográfico.”

.........? El pueblu d’Asturies.....? Les llaves del horru....?

¿Pa esto un pautu?

Bono nun seyamos derrotistes, entá falten los alcuerdos en política llingüística. Vamos da-yos un repasu:


“- Garantizar los derechos de todas las personas que se expresen y utilicen el asturiano o el gallego-asturiano”

Garantizar ¿cómo?¿con qué instrumentos, lleis, decretos,...? ¿Con calter retroactivu?¿Van solucionase dafechu los casos del profesor Xosé Lluis García Arias, l’historiador Faustino Zapico, el funcionariu Xurde Blanco Puente –por poner los últimos-?. ¿Entós qué va garantizase? ¿Facemos tabula rasa y entamamos enagora otra vez? Anda yá...

¿Pa escribir coses como estes facéis un pautu?

“- Se promoverá el uso y la presencia de la lengua y cultura asturianas en los medios de comunicación, asegurando su implantación efectiva en la programación de RTP A, favoreciendo la formación lingüística de su personal.”

¿Con qué midíes, con qué perres, implantación d’equí a cuántos sieglos, presencia como la d’agora que tamién salió d’un pautu o dalgo paecío?¿A quién creéis qu’engañáis? ¿Nun vos fartáis de futuribles?¿Nun vos dais cuenta de que yá nun vos creemos?

¿Pa escribir estos futuribles facéis un pautu?


“- Mantener un marco de financiación adecuado con la Academia de la Llingua y asegurar una sede digna.”

Esto suéname del primer pautu que llueu resultó que nun yera’l verdaderu y que se camudó pol segundu y nel que yá nun apaecía esto y que llueu se prometió nun Plan de nun sé qué qu’al final, como siempre, quedó n’agua de borraxes y l’Academia sigui cola mesma sede d’hai ventipicu años pero que resulta que’l conseyu consultivu del gobiernín sí que tien una sede digna que ye onde taba la sede del conseyu asesor de la Oficina de Política Llingüística de Xixón, perdón de la Oficina de la Llingua que un m’alcordaba qu’al preboste del socialismu xixonés nun-y gusta esa pallabra y que la vetó y que por eso nun se llama asina la Oficina.... En fin: el cuentu de nunca acabar.

¿Pa esto un pautu?

-“ Creación de la Dirección General de Política Lingüística, con la
correspondiente dotación de medios personales y materiales. Dependiente de esta Dirección General se encontrará la Oficina de Política Lingüística y el órgano de Traducción.”

¿Una DGPL?. ¿Hai perres, cargos, xera, medios y materiales? Pero sobre too ¿hai ganes? ¿Quién va curiar les oveyes, el llobu?

¿Y picáis y firmáis un pactu o too esto yá taba falao?

“- Apoyo a la Red de Normalización lingüística de los Concejos para su extensión y consolidación.

Sofitu a la rede de Normalización Llingüística ¿cómo, con qué presupuestu, vais crear puestos de trabayu fixos pa fomentar l’empléu, o va ser como vien siendo agora: precariedá, inestabilidá, ...?


“- Se desarrollará un Plan de Renovación Progresiva de la señalización vial en las carreteras dependientes de la Comunidad Autónoma para adaptar sus topónimos a los oficialmente aprobados. Igualmente, se impulsará el establecimiento de un convenio con la Administración del Estado para la progresiva adaptación en la señalización de sus vías a la toponimia oficial.”

Más Planes... ¿con qué presupuestu, con qué ganes...? Más convenios (qué bien suena esto: Planes a punta pala, convenios a manplén, alcuerdos a goxaes,...buf). ¿Va pasar lo mesmo que col estudiu que fizo l’anterior Oficina de Política Llingüística sobre’l tratamientu demencial de la Llingua Asturiana por parte de los llibros de testu? Bon estudiu, pero y dempués...¿qué? Porque los llibros de testu siguen diciendo les mesmes babayaes –por exemplu, “el bable es un dialecto del castellano”- y les perres gastáronse yá...

¿Otru pautu pa esto?


“- Elaborar un nuevo manual de identidad gráfica del Principado de Asturias e incluir en él logotipos bilingües para su aplicación por los diversos organismos del Principado, así como efectuar la progresiva rotulación en lengua asturiana de dependencias oficiales.”

Esto ye de traca...Val, ta bien rotulái, rotulái qu’en cuantes camude’l carís del gobiernu –o seya, en cuantes vós nun seyáis útiles a la FSA-PSOE- quiten les rotulaciones y a veles venir. Que conste que toi falando cola historia de recién na mano.

Y vós vais y firmáis un pautu ¿pa...?


“- Se completará el trabajo de oficialización de topónimos.”

Yá debe quedar poco pero... ye que nin esto se vos pue creer. Toi por apostar que nin esto vais a ser a algamar y...
...vais y firmáis un pautu. ¿Queréis dicir claramente pa qué firmáis un pautu colos qu’hai dos díes nun vos entendíeis porque nun taben pola llabor de la Oficialidá, llabor pol que vosotros dicíeis que sí tabeis y qu’agora rescampla nesti pautu de gobiernu?

¿A parti d’equí qué votos creéis que vais algamar pa les prósimes elleiciones?

Si ye verdá que queréis algamar tolo que firmáis nesti pautu sabéis que solamente hai una vía pa conseguilo: nun tar nel gobiernu y pactar coses: esto a cambio d’esto y l’otro a cambio de l’otro.


Nun hai más.

Pasemos al siguiente puntu l’ente públicu de comunicación. Nél dizse:

“- Apostamos por una programación que responda al interés general y al servicio público. garantizando la pluralidad y la imparcialidad, así como comprometido con la realidad social, cultural y lingüística.”

¿Apostáis? Pues póker al as...Que non, que nun se trata d’apostar, que perdéis... Mirái yá se perdió lo de crear una industria audiovisual n’Asturies y lo de formar a los periodistes y actores equí. Si se pierde eso que pue llegar a dar perres, ¿cómo se vos ocurre apostar por un posible compromisu cola realidá llingüística d’Aturies nel ente?¿Pero nun veis lo que ta pasando?¿Nun vos decatáis que la FSA-PSOE conoz perfechamente’l valor de la TV?


Lo dicho otru alcuerdu de gobiernu pa que nada nun camude y sigamos ensin oficialidá. O peor si cabe.

Y too col apoyu d’ IU-BA- Los verdes.

Munches gracies.




Berto Cobreros






No hay comentarios:

Publicar un comentario