25.2.10

Reformar pa que nada nun camude. (1)

Vamos asistir a una nueva reforma del Estatutu d’Autonomía y vamos asistir una vuelta más a una representación en dos o tres actos na que, al final, los temes referíos a la Oficialidá de la Llingua Asturiana nun camudarán un res.

Llevamos careciendo un Estatutu que, dende’l so aniciu, nunca nun fue consensuáu cola sociedá, fechu a espaldes d’ella, reformáu (pol poder que da la delegación de votos cada cuatro años) ensin tener en cuenta la opinión del 64% de la población que vien pidiendo la Oficialidá dende la primer encuesta Llera Ramo. ¿Qué va suponer esti nuevu estatutu? El desaniciu de la Oficialidá dafechu. ¿Qué va suponer la non Oficialidá del Asturianu? A saber:

- Una vuelta de tuerca más (¿quiciás la última?) na muerte de la Llingua Asturiana, más agora que ta amenazada de muerte pola cada vez más abondosa introducción del inglés n’Infantil a costa de lo que seya.

- Un arrequexamientu entá mayor, si ello ye posible, de l’asignatura nos centros educativos. Recordemos pal que nun s’alcuerde:

*Nun s’introduz n’Infantil.
* En Primaria atenácenla d’un llau la ratio obligatoria (colo cualo incúmplese la Llei d’Usu; amás, pa otres asigantures menos importantes nun hai ratio); d’otru llau, la competencia que-y salió col nuevu curriculum (informática, plan de llectura, usu de nueves tecnoloxíes...);
* En Secundaria ta atenazada d’un llau pola ratio (sigue ensin cumplise la Llei d’Usu; amás,...etc, lo mesmo qu’en Primaria); d’otru llau, como ye optativa oblíguenla a competir con asingatures-de-futuru-que-valen-muncho-pa-ganase-la-vida-de-mayor-y-que-si-nun-les-estudies-tas-perdíu-na-vida-chaval: los idiomes estranxeros). Ello ye, siguen primándose l’inglés y la informática.
* En Bachilleratu cuasi nun esiste porque, hasta agora nengún gobiernu s’ocupó en da-y valir económicu a la Llingua Asturiana, que lu tien. Poro, nun forma parte de la PAU porque nun tien futuru más p’allá de les enseñances medies: nun hai nenguna carrera na que seya imprescindible pa la llicenciatura, pal máster, pal doctoráu... y qu’aboque a una profesión cola que dar de comer en casa (l’Asturianu nun da de comer). Pero ye que, si la hubiere, nun podría estudiase porque nel bachilleratu hai les mesmes torgues que nes otres estayes: incumplimientu de la Llei d’Usu, ratio obligatoria, estorbises de tou tipu (lleéi la prensa y les páxines de dalgún sindicatu esmolecíu nel tema). Quierse una bona formación n’inglés y nueves tecnoloxíes; pa eso hai abondes facilidaes: centros billingües, planes pilotu, perres, convenios con multinacionales, etc. (Al final van cumplise les pallabres de Berlusconi: inglese, impresa, informática). ¿Qué tipu d’incompatibilidá pue haber ente deprender Asturianu y deprender tamién Inglés, Francés, Alemán, Portugués o Italianu? ¿O ente deprender Asturianu y deprender tamién Informática?

* Nun lo pueden deprender los adultos que van a clases nes Escueles d’Adultos.

* Nun esiste nes Escueles d’Idiomes.


Y asina, como va dexar d’esistir, les noticies que va poco salieron na prensa van desapaecer, por supuestu, pa mayor tranquilidá de los nuestros gobernantes que van poder dicir cola boca grande: Votáinos, ho, ¿nun veis qué vien lo facemos y que nun tenemos asignatures pendientes dende qu'entamó la democracia (como la llingua yá nun esiste y estos son bobos y nun s'alcuerden...)?. Recordemos dalguna noticia (corto y pego):


La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana emitió ayeri un comunicáu de prensa en que condena les declaraciones del Conseyeru d'Educación José Luís Iglesias Riopedre na so comparecencia na Xunta Xeneral, onde afirmó que la intención del so gobiernu ye que la Filoloxía Asturiana quede reducida a "una titulación non de grau inscrita n'otres de llingües modernes".

La xunta recuerda que nel añu 1998 "la Facultá de Filoloxía en primer términu y la Universidá d'Uviéu depués aprebaron la creación de una nueva llicenciatura de Filoloxía Asturiana" y que "la puesta en marcha d'esta llicenciatura viose dende entós paralizada en Madrid pol Conseyu d'Universidaes nuna acción ensin precendente nun organismu de calter políticu dedicáu a llabores de xestión institucional".

"La entrada en vigor del nuevu marcu universitariu européu obliga a reorganizar la ufierta de les titulaciones de filoloxía pa la so homologación nel ámbitu comunitariu", según recuerda la organización, que llamenta que'l resultáu d'esa reorganización d'estudios "nun se conoz entá, polo que les declaraciones del señor Riopedre demuestren que'l gobiernu asturianu participa y actúa en contra de la puesta en marcha d'una titulación de Filoloxía Asturiana" lo que califica de "prueba de la voluntá enfermiza del Gobiernu asturianu d'impedir cualquier avance na dignificación de la llingua asturiana, prohibiendo incluso'l so estudiu en condiciones de normalidá".
...............................

L'Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística emitió ayeri un comunicáu en que critica les últimes declaraciones del conseyeru d'Educación José Luis Iglesias Riopedre sobre la escolarización billingüe, que calificaron de "insultu". Riopedre, cuestionáu polos colectivos de defensa del asturianu, prometiera triplicar les aules billingües castellanu-inglés

L'asociación formada polos trabayadores y responsables de les oficines y organismos de normalización del asturianu del país recuérda-y a Riopedre que'l que l'alumnáu matriculao en clases billingües saque meyores notes, "ye cosa que yá se sabía dende va tiempu" y asegura que "lo hipócrita ye que s'atreva a dicir eso, un conseyeru que nun acaba de solucionar los problemes de la escolarización n'asturianu, que nun garantiza'l derechu individual de los escolinos y escolines a estudiar asturianu, siempre dependiendo de ratios y de la voluntá de dalgunos profesores, que tien a la llingua asturiana como optativa en secundaria vulnerando la voluntariedá de la que fala l'Estatutu d'Autonomía y con la mayoría de les escueles concertaes ensin cumplir la llei, como'l casu de Loyola n'Uviéu que yá denunciemos va unos meses".

.....................................


La organización Xunta Pola Defensa de la Llingua emitió esti fin de selmana un comunicáu en que denuncia que'l nuevu Gobiernu asturianu "estrénase faciendo desapaecer la llingua asturiana de los pocos rótulos oficiales de les conseyeríes onde taba presente" denunciando la retirada de la rotulación n'asturianu de les conseyeríes que teníen estes señales n'anterior llexislatura.

.........................................

L´Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística emitió ayeri un comunicáu en que denuncia'l pieslle del Serviciu de Normalización del conceyu de Mieres, un casu que denuncia que "ye sangrante por demás" en cuantes que "yá l'añu pasáu tuvimos que denunciar la mesma situación y ver cómo l'alcalde salía respondiendo a la nuestra denuncia con ocurrencies nes que confundía la normalización llingüística cola promoción y de les que nunca más se volvió saber nada"


..........................................

Tres de la denuncia de la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana, qu'alvirtiere la otra selmana que'l Gobiernu asturianu taba retirando la rotulación n'asturianu de les conseyeríes y edificios públicos que la teníen, esta selmana ye l'Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística emitió un comunicáu en que declara la so "indignación" cola "falta de respetu del gobiernu asturianu coles últimes midíes que ta tomando col asturianu".

L'asociación de profesionales de la normalización llamenta que "ta acabándose colo poco que se fexo na llexislatura anterior respecto a la señalítica billingüe n'asturianu" y acusa al gobiernu d'Asturies de "engañar a la sociedá cuando diz que ta a favor de mirar pol asturianu y respetar el so usu y lo primero que fai ye rerirar les señales y impresos billingües qu'había nes dos úniques conseyeríes nes que l'asturianu tenía una presencia mínima anque fuera ruina".

...........................................





ASTURIES.COM


El Conseyu Escolar del Estáu encamienta la creación de la especialidá de llingua asturiana

29/06/2007 El Conseyu Escolar del Estáu, el máximu órganu consultivu del Gobiernu central en materia d'educación, aprobó ayeri una enmienda presentada pola confederación sindical d'enseñanza STES (na que s'inxerta'l sindicatu asturianu SUATEA) pola que s'encamienta al Gobiernu asturianu l'inxerimientu de la especialidá de llingua asturiana nos planes d'enseñanza. La resolución, que tamién pide la normalización de los datos referentes a la escolarización en llingua asturiana y gallegu asturianu.llogró'l preste del organismu con 24 votos a favor, 15 a la escontra y 6 abstenciones. Beatriz Quirós, representante de SUATEA, calificó l'aprobación de la enmienda de "fechu hestóricu na reivindicación y reconocimientu del asturianu" y anunció que va pidise al Gobiernu asturianu que la tome en consideranza.

La declaración del organismu estatal a l'alministración asturiana prodúzse poco dempués de que s'aprobaren los curriculum de primaria y secundaria con una redacción que nun dexó contentos a los sindicatos no tocante a la enseñanza del asturianu. Ello ye que la creación de la especialidá de llingua asturiana diba suponer que los profesores qu'imparten esta matera diben tener el mesmu estatus de los d'otres que sí cuenten con especialidá, como l'inglés, les matemátiques, y la llingua castellana". El poder optar a places n'institutos y solicitar tresllaos sedríen otres ventayes d'esta declaración que fadría del asturianu una asignatura col mesmu estatus llegal que les demás, un reconocimientu qu'agora nun tien.

El Conseyu Escolar ye un organismu qu'aconceya añalmente pa emitir un informe xeneral sobre la situación de la enseñanza. Ye la primer vegada que l'organismu fai una referencia a la enseñanza del asturianu nestos términos.

Berto Cobreros

(1)Esti escritu de 2007 nun foi espublizáu en negún sitiu.


No hay comentarios:

Publicar un comentario